Jaarverslag 2021/ 2022
  1. 1. Voorwoord

1. Laat zien wie je bent! Een Speciale school voor elk talent!
    2. Inleiding

Voor u ligt het digitale jaarverslag over het schooljaar 2021/2022. U kunt via het menu per hoofdstuk lezen wat de resultaten zijn van de taken die we voor dit schooljaar hebben afgesproken. Taken die in het jaarplan 2021/2022 aan het begin van dit schooljaar zijn gesteld. De taken komen voort uit het schoolplan 2019/2023. Schoolplan, jaarplan en jaarverslag vormen 1 systeem. In het schoolplan worden de doelen gesteld die we in 4 jaar tijd willen bereiken. Deze doelen zijn terug te vinden in dezelfde hoofdrubrieken, die u ook in dit menu vindt:

• Samen werken.
      • Eigenaar zijn.
      • Persoonlijk groeien.
      • Onze school.

Deze hoofdrubrieken komen voort uit de strategische agenda van mijnplein, de stichting waartoe onze school behoort. Het realiseren van onze ambities uit het schoolplan vindt plaats in stappen. Deze stappen (taken) vindt u terug in het jaarplan.

In het jaarverslag leest u dan in hoeverre een taak (stap) is behaald. We zijn tevreden wanneer 80 % van een taak is gerealiseerd. We zijn neutraal wanneer tussen de 40 en 80 % van een taak gerealiseerd is. We zijn ontevreden wanneer minder dan 40 % van een taak gerealiseerd is. Vanuit het resultaat wordt dan een nieuwe taak voor het komende schooljaar gesteld en in het nieuwe jaarplan vastgelegd.

Zo ontstaat een cyclus.

Het past niet bij onze school om zwart/wit te denken. Omstandigheden kunnen van invloed zijn, waardoor een kleine stap toch tot grote en terechte tevredenheid kan leiden.

Voor ieder onderwerp uit het schoolplan is een beleidsgroep verantwoordelijk.

Schoolplan, jaarplan en jaarverslag kunt u via de website lezen en volgen. U zult dan merken dat ze met elkaar verbonden zijn via een eenduidig format.

3. Leeswijzer

In het menu klikt u op een hoofdstuk, bijvoorbeeld 'samen werken'. U leest dan eerst de ambities zoals in het schoolplan vastgesteld. Daaronder de taken voor dit schooljaar om uiteindelijk over 4 jaar deze ambities te bereiken. U ziet ook de einddatum van een taak. Meestal is het een taak voor een jaar. Bij sommige taken is de einddatum verder weg gesteld. Vaak gaat het dan om taken waarbij we afhankelijk zijn van andere partijen om iets te kunnen realiseren. We hebben dan minder invloed op het proces. Vervolgens kunt u zien in % hoever de taak is gevorderd. Dit is een inschatting op basis van de interne evaluatie.

Onder de takenlijst vindt u onder het kopje evaluatie aan de hand van de hierboven gestelde norm onze tevredenheid. Eventueel met een korte toelichting. We visualiseren dit middels een symbool (smiley).